Inpak perfectie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Saskia Cate - WaarBenJij.nu Inpak perfectie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Saskia Cate - WaarBenJij.nu

Inpak perfectie

Door: Saskia ten Cate

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Juli 2010 | Maleisië, Malakka

Tijdens de inpak voorbereidingen voor een rondreis door Maleisië gaan mijn gedachten steeds uit naar de film One fine day met George Clooney en Michelle Pfeiffer in de hoofdrollen. Hij een slordige, alleenstaande vader, chaotisch en altijd te laat. Zij een single mum, hot shot architect en perfectionist. Absolute tegenpolen dus. Hun kinderen zitten bij elkaar op school en door diverse toevalligheden missen beide de boot voor een schoolreisje. Zij geeft hem de schuld, en hij haar. De hele film lopen ze te bekvechten en te kiften om aan het einde toch, heel verrassend, in elkaars armen op de bank in slaap te vallen. Lekker Amerikaans dus. Maar waar het om gaat is dit. Zij holt, vliegt en draaft de hele film rond met een prachtige grote, leren handtas. Zo’n tovertas, waar hij jaloers op is, waaruit voor elke calamiteit wel een handige gadget tevoorschijn komt. Van lipgloss tot tekentang, van kotszakje tot vochtige reinigingsdoekjes, van snoep tot aspirine, van schrijfblokje tot leesvoer, van fototoestel tot mobiele telefoon, van zaklamp tot verrekijker, van zonnebril tot reserve lenzen, van tandpasta tot muggenstift, van wagenziek tabletjes tot Ipod, van pakje drinken tot portemonnee, … Of heb ik zojuist toch de inhoud van mijn, lang niet zo glamoureuse, maar oh zo functionele rugzak omschreven die ik net heb ingepakt voor mijn reis? Omdat ik, net als Michelle, niks aan het toeval wil overlaten en voorbereid wil zijn op alles waarvan ik niet eens weet of het wel bestaat! Jammer dat er onderweg gaan chaotische, alleenstaande vader te vinden is die ik te hulp kan schieten met een van mijn gadgets .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 3882

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 05 Mei 2014

New York

17 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Maleisie

18 Juli 2009 - 26 Juli 2009

San Bartelomeo

Landen bezocht: